Giriş
Şu satırı dahil ederiz.
constructor
Şöyle yaparız. İlk parametre ne kadar süre boyunca çalışacağımızı belirtir. İkinci parametre kaç birim zamanda bir ontick metodunun çağrılacağını belirtir. Örneğin 30 saniye boyunca geriye sayım yapacak ve her 1 saniye de bir onTick metodu çağrılacak bir nesne için 30_000 ve 1_000 değerlerini geçeriz.
Timer'ı durdurur. Şöyle yaparız.
Şu satırı dahil ederiz.
import android.os.CountDownTimer;
ValueAnimator sınıfıyla benzeşir. Bu sınıf belirtilen süre sonra durur. Eğer periyodik bir timer istiyorsak Handler Sınıfı kullanılabilir.constructor
Şöyle yaparız. İlk parametre ne kadar süre boyunca çalışacağımızı belirtir. İkinci parametre kaç birim zamanda bir ontick metodunun çağrılacağını belirtir. Örneğin 30 saniye boyunca geriye sayım yapacak ve her 1 saniye de bir onTick metodu çağrılacak bir nesne için 30_000 ve 1_000 değerlerini geçeriz.
int tick = 500;
int countTime = 10000;
CountDownTimer timer = new CountDownTimer(countTime, tick);
cancel metoduTimer'ı durdurur. Şöyle yaparız.
timer.cancel();
onFinish metodu
İskeleti şöyledir.
@Override
public void onFinish() {...}
Bu metod içinde GUI güncellenebilir. Şöyle yaparız.
public void onFinish() {
mTextField.setText("...");
}
onTick metodu
İskeleti şöyledir. Parametre olarak kalan süre verilir.
@Override
public void onTick (final long millisUntilFinished) {...}
Örnek
Bu metod içinde GUI güncellenebilir. Şöyle yaparız.
Kalan süreyi göstermek için şöyle yaparız.
Timer'ı başlatır. Şöyle yaparız.Bu metod içinde GUI güncellenebilir. Şöyle yaparız.
public void onTick (long millisUntilFinished) {
mTextField.setText ("...");
}
ÖrnekKalan süreyi göstermek için şöyle yaparız.
@Override
public void onTick(long millisUntilFinished) {
mTextField.setText(millisUntilFinished / 1000 + "sec");
}
start metodutimer.start();
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder