Giriş
Şu satırı dahil ederiz.
constructor
Şöyle yaparız.
Şöyle yaratırız.
Şöyle yaparız.
Şöyle yaparız.
Şöyle yaparız.
Şöyle yaparız.
Eğer parçanın sadece belli bir kısmını çalmak istersek bir Timer açılır ve zamanı gelince player durdurulabilir.
Şu satırı dahil ederiz.
import android.media.MediaPlayer;
Bu sınıf hem senkron hem de asenkron olarak bir kaynağı oynatmak için kullanılabilir.constructor
Şöyle yaparız.
MediaPlayer mp = new MediaPlayer();
create metoduŞöyle yaratırız.
MediaPlayer mp = MediaPlayer.create(this, R.raw.wrong_press);
Başlatmak için şöyle yaparız.
mp.start();
create metodunu kullanmak bence şöyle yapmaktan çok daha kolay.String audioPath = ...;
MediaPlayer mp = new MediaPlayer ();
mp.setAudioStreamType (AudioManager.STREAM_MUSIC);
mp.setDataSource (audioPath);
mp.prepare ();
mp.start ();
getCurrentPosition metodu
Şöyle yaparız.
int currentTime = mp.getCurrentPosition ();
getDuration metodu
Şöyle yaparız.
mp.getDuration ();
Şöyle yaparız.
mp.pause ();
prepare metodu
Şöyle yaparız.
mp.prepare ();
prepareAsync metodu
Belirtilen DataSource kaynağını oynatmak için hazırlar. Şöyle yaparız.mp.prepareAsync ();
Açıklaması şöyle. Nesne tekrar kullanılamaz.
Şöyle yaparız.Once the MediaPlayer object is in the End state, it can no longer be used and there is no way to bring it back to any other state.
mp.release ();
seekTo metodu
Şöyle yaparız.
int timeToSet = ...;
mp.seekTo (timeToSet);
setAudioStreamType metodu
Şöyle yaparız.mp.setAudioStreamType (AudioManager.STREAM_MUSIC);
setDataSource metodu
Şöyle yaparız.mp.setDataSource (getApplicationContext(), Uri.parse(...));
Şöyle yaparızUri myUri = ...;
mediaPlayer.setDataSource (MainActivity.this,myUri);
setDisplay metoduŞöyle yaparız.
SurfaceHolder surfaceHolder = ...;
mp.setDisplay (surfaceHolder);
setLooping metodu
Şöyle yaparız.mp.setLooping (true);
setOnBufferingUpdateListener metodu
Şöyle yaparız.
mp.setOnBufferingUpdateListener (new MediaPlayer.OnBufferingUpdateListener() {
@Override
public void onBufferingUpdate(MediaPlayer mp, int percent) {
progressBar.setSecondaryProgress(percent);
}
});
setOnCompletionListener metodu
MediaPlayer çalmayı bitirince çağrılır. Şarkı tekrar başlatılabilir.int count = 0;
mp.setOnCompletionListener (new OnCompletionListener()
@Override
public void onCompletion(MediaPlayer mp) {
if (count < yourCount) {
mp.start();
count++;
}
}
});
mp.start();
setOnErrorListener metoduŞöyle yaparız.
mp.setOnErrorListener (new MediaPlayer.OnErrorListener(){
@Override
public boolean onError(MediaPlayer mediaPlayer,int what,int extra){
...
return true;
}
});
setOnPreparedListener metoduŞöyle yaparız.
// Play video when the media source is ready for playback.
mp.setOnPreparedListener (new MediaPlayer.OnPreparedListener() {
@Override
public void onPrepared(MediaPlayer mediaPlayer) {
mediaPlayer.start();
...
}
});
setScreenOnWhilePlaying metoduŞöyle yaparız.
mp.setScreenOnWhilePlaying (true);
setVolume metodu
Şöyle yaparız.
MediaPlayer'ı başlatır. Şöyle yaparız.
MediaPlayer'ı durdurur. Şöyle yaparız.Şöyle yaparız.
mp.setVolume (1.0f, 1.0f);
start metoduMediaPlayer'ı başlatır. Şöyle yaparız.
mp.start ();
stop metodlarımp.stop ();
MediaPlayer ve TimerEğer parçanın sadece belli bir kısmını çalmak istersek bir Timer açılır ve zamanı gelince player durdurulabilir.
// Will call onFinish() after 2 seconds. Second parameter is
// for onTick() which we don't need and can ignore.
new CountDownTimer(2000, 2000) {
public void onTick(long millisUntilFinished) {
// Do nothing...
}
public void onFinish() {
mediaPlayer.stop();
// Decide here if you need to prepare a new clip
// or release the media player
}
}.start();
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder